11:00 - 12:30
POLAND MEETING DESTINATION - DZIŚ I JUTRO RYNKU SPOTKAŃ, CZYLI GRA O ROZWÓJ
Dwa lata pandemii doprowadziły do zmian na rynku, z którymi nikt wcześniej się nie liczył. Jednak jeszcze niedawno, zaledwie w lutym, mogliśmy mieć wrażenie, że wreszcie sytuacja zmierza ku stabilizacji, a my wiemy już, jak dawać sobie radę w nowych warunkach. I wtedy nadeszła agresja Rosji na naszych sąsiadów. Obok nas żniwo zbiera śmierć, zadawana w imię imperialnych ambicji jednego człowieka… Nasze myśli są z ofiarami tej zbrodni, z obrońcami Ukrainy i oczywiście z uchodźcami, którzy napływają do nas nieprzerwanie.
Trudno dziś bliżej powiedzieć, jak ta wojna wpłynie na naszą branżę. Jednak Polska nadal pozostaje bezpiecznym miejscem spotkań, co dodatkowo poświadczają dziś setki tysięcy uchodźców z Ukrainy, którzy, przekroczywszy granicę z Polską, nigdzie dalej się nie wybierają. Natrafili tu na gościnność i pomoc, otrzymując bezpieczne schronienie. Niezależnie od tego, jak wiele czasu zajmie pokonanie agresora i kiedy ostatecznie Ukraina przystąpi, przy wsparciu Polski i całego Zachodu, do odbudowy, ludzie wolnego świata nadal będą się spotykać. Nasze zadanie polega na tym, aby sprawić, iż będą spotykać się coraz częściej w Polsce.
Drugim istotnym czynnikiem, obok wojny w Ukrainie, jaki musimy brać pod uwagę, planując przyszłość rynku spotkań, jest jego wirtualizacja, do jakiej doszło w okresie pandemii. Obok pozytywów, ma ona również oczywiste negatywne konsekwencje. Wszyscy to wiemy. Hybrydowe spotkania, konferencje, kongresy mogą jednak stanowić jedną z ważnych odpowiedzi na najnowsze wyzwania, stojące przed naszą branżą.
Jak zatem mamy planować rozwój rynku spotkań w Polsce? Jak prezentować atuty Polski, w tym bezpieczeństwo spotkań? Jak optymalnie wykorzystać pojawiające się szanse? Jak dbać o interesy destynacji, obiektów i przedsiębiorców branży? Jakie atuty w tej grze mają podmioty, regiony i miasta w Polsce?
Na te i podobne pytania szukać będziemy odpowiedzi u decydentów branży, ekspertów rynku spotkań, przedstawicieli lokalnych organizacji oraz podczas bloku dyskusji kolejnej edycji Poland Meetings Destination, tradycyjnie otwierającego jubileuszowe spotkanie profesjonalistów polskiego przemysłu spotkań Meetings Week Poland 2022.
Przywitanie:
Rozpoczęcie spotkania
Andrzej Gut-Mostowy, Sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki
Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej
Robert Andrzejczyk, dyrektor Muzeum J. Piłsudskiego w Sulejówku
Polska i polskie destynacje rynku spotkań wobec nowych wyzwań.
W jaki sposób wspierać rozwój rynku spotkań w Polsce? Jak prezentować i promować Polskę w nowych warunkach? Jak optymalnie wykorzystać wypracowane już szanse i atuty? Czy Kongres ICCA w Krakowie może nam w tym pomóc?
Panel dyskusyjny z udziałem:
dr Dominik Borek, dyrektor Departamentu Turystyki, MSiT
Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej
Paula Fanderowska, prezes, SKKP
Ireneusz Węgłowski, prezes, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
Juliusz Kłosowski, moderator, The Warsaw Voice
Hybrydowe dziś i jutro
Jakie są wady, a jakie mogą być zalety spotkań hybrydowych? Co przemawia dziś za ich trwałą obecnością? Jak optymalnie wykorzystać potencjał mieszanej formuły spotkań? Jak zadbać o interesy destynacji, hotelarzy i całej branży hospitality? Czy w ogóle można tę formułę spotkań z tymi interesami „pogodzić”? Czy trwale zmieni się rola obiektów konferencyjnych i targowych?
Dyskusja z udziałem przedstawicieli destynacji konferencyjnych, platform konferencyjnych i obiektów. Wśród dyskutantów:
Aneta Książek, Poland Convention Bureau POT
Mateusz Czerwiński, wiceprezes, Warszawska organizacja Turystyczna
Agnieszka Korytkowska, reżyserka, ekspertka technik wyobraźni
Michał Marciniak, Founder & CEO @ veventy.com
Juliusz Kłosowski, moderator, The Warsaw Voice
13:30 - 14:15
TARGI JAKO NARZĘDZIE MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO I RELACYJNEGO W NOWEJ RZECZYWISTOŚCI PO COVIDOWEJ (PIPT)
Branża targowa dostosowując się do otaczającej rzeczywistości oferuje zarówno wystawcom, jak i zwiedzającym nowe rozwiązania, narzędzia, eventy. Dzisiejsze targi różnią się diametralnie od imprez targowych sprzed 3-5 lat. Nie tylko pojawiły się najnowsze rozwiązania technologiczne dające nowe możliwości i będące często atrakcją targów samą w sobie, ale zmiana się również formuła samych wydarzeń. Na pierwszy plan wysuwają się treści, sposoby jaj komunikacji oraz doświadczenia jakie targi mogą zaoferować uczestnikom. Oznacza to przede wszystkim nowe spojrzenie na korzyści z udziału w targach dla klientów.
Bartosz Bieszyński, Sollers Consulting
Lena Bretes-Dorożała, Prezes Zarządu World Trade Center Poznań
Paweł Orłowski, Wiceprezes Zarządu Międzynarodowych Targów Gdańskich SA
Tomasz Kobierski, Prezes Zarządu Grupy MTP
Open Pitch: Ekologizacja targów - Marcin Lewandowski, Travel Bidder
Wojtek Ławniczak, moderator